Jakie problemy rozwiąże oprogramowanie CRM?

CRM

Profesjonalna obsługa klienta to wizytówka przedsiębiorstwa. To w głównej mierze od niej zależy, czy odbiorca usług lub produktów zostanie z Tobą na dłużej. Jak zadbać o najlepszą obsługę klienta? Wykorzystując dedykowane narzędzia CRM! Program wspierający proces customer relationship management nie tylko usprawni zarządzanie relacjami, ale również znacznie je poprawi. W jaki sposób? Przekonaj się sam.

1. Brak wiedzy na temat oferowanych usług / produktów

Zapewne nie raz spotkałeś się z sytuacją, w której podczas rozmowy z handlowcem nie zostałeś poinformowany o istotnych dla Ciebie szczegółach związanych z ofertą. Takie sytuacje zdarzają się bardzo często i mogą również przytrafić się Twoim klientom. Brak pełnej wiedzy na temat oferowanych usług może wzbudzać nieufność wobec firmy. Nie chodzi jednak o pochopne wyciąganie konsekwencji wobec pracowników, a o weryfikację obsługi klientów na każdym etapie procesu sprzedażowego. Oprogramowanie CRM pomoże rozwiązać pojawiające się problemy i umożliwi ich ewentualną korektę, dodatkowo pozwoli na wdrożenie dodatkowych rozwiązań, które usprawnią cały proces.

2. Brak kontaktu po finalizacji transakcji

Profesjonalna obsługa klienta nie kończy się wraz ze sprzedażą produktu czy oferowanej usługi. Każdy przedsiębiorca wie, że klient – aby ponownie skorzystał z usług firmy – musi mieć poczucie zaopiekowania również po finalizacji transakcji. Wiele przedsiębiorstw o tym zapomina. W momencie sprzedaży kontakt się urywa – to częsty błąd, który skutkuje brakiem zaufania do marki. System CRM m.in. dzięki przechowywaniu niezbędnych danych na temat preferencji klientów i gromadzeniu ich w jednym miejscu, przypomni o konieczności kontaktu z klientem i zaproponuje spersonalizowany szkic wiadomości.

3. Brak narzędzi do kontaktu 

W dobie pandemii koronawirusa wiele branż oferuje system pracy rotacyjnej, będącej połączeniem pracy stacjonarnej i zdalnej lub całkowicie zdalnej. Taka zmiana wymusza modyfikację dotychczas prowadzonych działań. Pracownicy muszą bowiem korzystać z narzędzi czy aplikacji mobilnych, dzięki którym kontakt z klientem będzie możliwy w każdym miejscu i o każdym czasie. Co więcej, komunikację z odbiorcami warto dopasować do ich potrzeb – inne oczekiwania względem kontaktu będą mieć osoby regularnie korzystające z kanałów social media, inne będące zwolennikami tradycyjnych narzędzi komunikacyjnych. Oprogramowanie CRM ESTI – i wielu innych firm – umożliwi kontrolę nad kilkoma kanałami komunikacji jednocześnie.

4. Nieodpowiednie zarządzanie pracą zespołu

Efektywna praca całego zespołu to gwarant sukcesu przedsiębiorstwa, na którym można budować przewagę konkurencyjną. Kompetentne zarządzanie to jednak nie lada wyzwanie – kontrola działań współpracowników wymaga dobrej organizacji. Program CRM dostarcza szereg narzędzi, które usprawniają pracę całego zespołu. Nie tylko umożliwia kontrolę działań pracowników, ale również dostarcza informacje o konieczności reakcji i podjęcia odpowiednich kroków.