Jak wybrać agencję SEO?

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie strony jest już niezbędnikiem, jeśli chodzi o marketing firmy. Usługa polegająca na promocji strony w wyszukiwarce Google jest jednak dość skomplikowana, dlatego wymaga dużej wiedzy i doświadczenia od osoby, która ją wykonuje. Jak wybrać w takim razie agencję SEO do pozycjonowania strony firmowej i jakie parametry brać pod uwagę podejmując tę ważną decyzję?

Dobra agencja SEO – jakie powinna mieć cechy?

Wpierw należy zastanowić się, czym powinna charakteryzować się dobra agencja SEO. Jej głównym zadaniem jest skuteczne wypozycjonowanie strony – to oczywiste. Należy jednak wziąć pod uwagę, że aby pozycjonowanie strony miało przynieść oczekiwane rezultaty, musi być oparte o adekwatne i konkurencyjne słowa kluczowe. Jeśli agencja wybierze dla klienta nieodpowiednie frazy, to nawet stuprocentowe wypełnienie planu nie przełoży się na wzrost zamówień, gdyż pozycjonowane hasła nie będą generować spodziewanego ruchu. Dobra agencja SEO poprzedzi więc wybór fraz dogłębnym audytem, podczas którego przeanalizuje nie tylko stronę potencjalnego klienta, ale również jego konkurencję.

Renomowana agencja SEO podchodzi więc do swoich zadań kompleksowo i od samego początku dokłada starań, aby jej działania były nastawione na jak największe zyski klienta. Ale to nie wszystko. Warto wziąć także pod uwagę to, czy:

  • kontakt z agencją jest na dobrym poziomie – pozycjonowanie stron wiąże się zwykle ze stałą współpracą, przedsiębiorca powinien więc mieć możliwość łatwego nawiązania kontaktu z opiekunem swojej strony
  • agencja udostępnia różne modele rozliczeń do wyboru – nie każdemu klientowi odpowiada pozycjonowanie za efekt, podobnie jak nie każdy wybiera bez namysłu pozycjonowanie w abonamencie – firma pozycjonująca powinna więc dostosować swoją ofertę do potrzeb klienta
  • umowa z agencją jest przejrzysta i korzystna dla kontrahenta – należy przed nawiązaniem współpracy przejrzeć dokładnie treść umowy i w razie jakichkolwiek wątpliwości rozwiać je u źródła, czyli potencjalnego zleceniobiorcy.

Gdzie szukać dobrej agencji SEO?

Zdecydowana większość doświadczonych agencji SEO mieści się w stolicach województw. Dla firmy zlecającej pozycjonowanie Gdańsk lub Warszawa będą lokalizacjami, w których najłatwiej znaleźć renomowanego pozycjonera. Oczywiście doświadczenie agencji warto weryfikować – dobre firmy same zresztą informują potencjalnych klientów, z jakimi markami miały do tej pory przyjemność współpracować. Jeśli więc agencja ma w swoim portfolio strony popularnych firm, będzie to z całą pewnością dobra rekomendacja.

Ponieważ współpraca z agencją SEO niemal zawsze odbywa się zdalnie, przedsiębiorca spoza dużego ośrodka miejskiego nie musi się martwić, że firma, która będzie obsługiwać pozycjonowanie strony, nie znajduje się w jego okolicy. Wszelkie kwestie związane z omówieniem szczegółów, a nawet podpisaniem umowy, można dograć online, co dla obu stron zlecenia jest dużym udogodnieniem.