Synergia pozycjonowania i Google Ads, czyli efektywna promocja w wyszukiwarce Google

efektywna promocja w wyszukiwarce Google

Google cieszy się największą popularnością wśród polskich użytkowników. Świadczą o tym wyniki rankingu gs.statcounter.com ukazujące, że z omawianej wyszukiwarki korzysta blisko 90,92% Polaków. W związku z tym, planując działania marketingowe warto łączyć działania SEO z kampaniami Google Ads. W tym wpisie znajdziesz najważniejsze informacje na temat synergii pozycjonowania wykorzystującej oba wyżej wymienione narzędzia.

Narzędzia marketingowe – jak można je wykorzystać?

Marketing internetowy stanowi złożony proces, wykorzystujący wiele działań i narzędzi. Jednym z najpopularniejszych jest SEO (Search Engine Optimization), którego głównym zadaniem jest podniesienie widoczności i pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony odbywa się za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych. Należy jednak mieć świadomość, że SEO i kampanie w Google Ads to nie to samo. 

SEO a reklama Google Ads – czym się różnią?

Choć oba rodzaje reklam wyświetlają się w wyszukiwarce, znacząco różnią się od siebie. Najlepiej zaprezentować to zjawisko na konkretnym przykładzie.

Załóżmy, że użytkownik właśnie zakupił działkę i chce postawić na niej dom. Jego marzeniem jest nieruchomość w formie energooszczędnej stodoły. Użytkownik wyszukuje więc w wyszukiwarce frazę: dom typu stodoła. Następnie spotyka się z dwoma wariantami wyników:

  • Reklama płatna Google Ads – to oferty oznaczone hasłem ,,reklama”. Tego typu reklamy mają postać zarówno ofert z grafikami, jak i linków sponsorowanych;
  • Organiczne wyniki wyszukiwania – te oferty są wskazywane przez algorytmy wyszukiwarki. Pojawiają się na liście wyszukiwań, ponieważ zostały uznane za prawdopodobnie odpowiadające zapytaniu użytkownika.

Jak widać, oba warianty wyświetliły się wysoko w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio zaprojektowane kampanie SEO i Google Ads zwiększają więc prawdopodobieństwo znalezienia danej oferty przez użytkownika. Wykorzystując wyłącznie jedno z narzędzi można rzecz jasna uzyskać satysfakcjonujący wynik. Synergia treści darmowych i sponsorowanych może jednak znacząco wpłynąć na ilość danej oferty w ramach jednego zapytania.

Dlaczego warto wykorzystywać kampanie Google Ads i SEO?

W opinii specjalistów, połączenie kampanii Google Ads i SEO gwarantuje satysfakcjonujące efekty sprzedażowe z uwagi na wysokie ,,sprzężenie zwrotne”. Aby wyjaśnić ten fenomen warto powrócić do wcześniejszego przykładu.

Użytkownik chce zbudować dom, ale nie jest pewny jaką technologią. Ścieżka wyszukiwania może wyglądać w sposób następujący:

  • Użytkownik szuka w wyszukiwarce różnych technologii, w których stawia się domy;
  • Trafia na ciekawy artykuł związany z budowaniem domów typu stodoła (ponieważ ma wysoki wynik w wyszukiwaniu organicznym);
  • Po przemyśleniu decyduje się na projekt domu typu stodoła;
  • Po kilku dniach zaczyna szukać konkretnej frazy: dom typu stodoła + nazwa miasta. Trafia na pierwsze reklamy Google Ads producenta, u którego wcześniej czytał o technologii (kampania Google Ads);
  • W kolejnych dniach wyszukiwarka pokazuje użytkownikowi reklamy płatne producenta, którego stronę wcześniej odwiedził;
  • Użytkownik decyduje się na skorzystanie z oferty, ponieważ producent dotarł do niego dzięki pozycjonowaniu SEO i kampanii Ads.

Oczywiście, omawiana wyżej kolejność zdarzeń nie jest identyczna dla każdego rodzaju produktów i usług. SEOwcy wskazują jednak, że jednoczesne wykorzystywanie obu wariantów reklam zapewniają lepsze wyniki sprzedażowe dla wielu branż.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl