Gdzie promować się jako freelancer?

freelancer

Bycie freelancerem niesie za sobą niezwykle wiele zalet – elastyczny czas pracy, zarobki zależne w dużej mierze od nas samych oraz możliwość stworzenia własnego grona klientów. Brzmi to bardzo zachęcająco, jednak jak w każdej działalności, trzeba od czegoś zacząć i znaleźć indywidualny sposób na znalezienie odbiorców.

Jak reklamować swoje usługi w sieci?

„Reklama dźwignią handlu” – jest to istotna dewiza dla każdego freelancera. Najważniejsza jest odpowiednia prezentacja, stworzenie ciekawego, ale również uniwersalnego portfolio. Skomponowanie interesującej autoreklamy z pewnością przyciągnie odbiorców. Możemy reklamować się na klasycznych platformach, takich jak Facebook, czy Instagram, jednak nie należy zapominać o stronach ukierunkowanych na działalność freelancerów. Platforma dla freelancerów odfreelancera.pl daje Ci możliwość zarejestrowania się jako freelancer specjalizujący się w konkretnej dziedzinie. Graficy komputerowi, programiści, a także copywriterzy oraz tłumacze bez problemu mogą zareklamować tam swoje usługi. Dodając swoje pierwsze ogłoszenie, zaczynasz działać jako freelancer na platformie. Inni użytkownicy, którzy poszukują danych usług, mogą się do Ciebie zgłosić i rozpocząć współpracę.

Jak pozyskiwać klientów jako copywriter?

Bycie copywriterem staje się coraz bardziej popularne, więc klienci mają szeroki wybór, dlatego też trzeba się jak najlepiej zaprezentować. Przede wszystkim warto przedstawić swoje najlepsze i najciekawsze prace, tak aby osoba zainteresowana mogła zapoznać się z Twoim stylem pisania. Dodatkowo nie warto zamykać się wyłącznie na kilka tematów – zwłaszcza gdy zaczynamy przygodę jako copywriter, dobrze jest podejmować nawet ciężkie zlecenia, aby ćwiczyć swoje umiejętności oraz poszerzać wiedzę. Niezwykle istotny jest kontakt z klientem, sprawna współpraca często zależy od ciągłej wymiany informacji, przyjmowania wskazówek od zleceniodawcy oraz umiejętności pogodzenia się z ewentualną krytyką. 

Cechy dobrego freelancera to przede wszystkim kreatywność, otwartość, systematyczność, sumienność oraz precyzja.

W jaki sposób rozwijać umiejętności copywritera?

Copywriter to osoba oczytana oraz umiejąca znakomicie operować językiem. Wypracowania z lat szkolnych czasem nie wystarczą, warto zabrać się za pisanie bloga oraz aktywne publikowanie w social mediach. Początkowo możemy zacząć od tworzenia tekstów wyłącznie o naszych zainteresowaniach, jeśli będziemy robić to w interesujący sposób, czytelnicy szybko nas znajdą, a wśród nich prawdopodobnie są również potencjalni klienci.